14 better let: Co nám pomáhá uspět?
14 better let: Co nám pomáhá uspět?
Už 14 let jsme better.
V lidském životě bychom byli sotva v pubertě, v životě české marketingové agenturu jde ale o pořádný kus historie. To nás přimělo se zamyslet: čemu vděčíme za to, že jsme pořád tu a daří se nám?
Přišli jsme na 4 hlavní pilíře.
Změna je život better
Better před 14 lety a dnes, to jsou dvě úplně jiné firmy.
Proč?
Protože i marketing dnes a před 14 lety, zvlášť online, jsou dva různé světy. Víte, že v roce 2005 teprve vznikl YouTube a Facebook nebyl veřejný?
Proto nás celých 14 let potkávaly změny, které patřily k nutnému vývoji. Před třemi lety přišla jedna zásadní:
Došli do bodu, kdy jsme cítili, že chceme pracovat jinak. Nedávalo nám smysl slepě plnit zadání na nový web nebo PPC kampaně, a tak nám nezbylo než změnit přístup k našim službám. Dnes klientům nabízíme řešení: ptáme se, proč potřebují to, co od nás poptávají, a často zjistíme, že jim pomůže něco úplně jiného.
Kdybychom k téhle změně nedošli, asi bychom tu dnes nebyli.
Věříme v pozitivní „ne“
Z jedné změny vyplynula druhá. Zjistili jsme, že aby byli naši klienti spokojení, musíme se naučit říkat ne.
Cože?
Jen si to představte. Klient od nás poptá správu sociálních sítí, chtěl by víc fanoušků. „Dobře,“ řekneme my a pustíme se do práce. Všechno se daří, fanoušci přibývají, ale klient je nespokojený. Vidí totiž, že jeho byznys neroste.
Takové situaci můžeme předejít jedním promyšleným ne. Přesněji „ne, ale…“. Sociální sítě pro vás teď nejsou dobrá cesta, ale víme, jak vám pomoct jinak.
Myslíme ekonomicky
„Stani, díky čemu myslíš, že jsme tu tak dlouho?“ zeptala jsem se našeho CEO. Ten měl jasno:
„Myslíme ekonomicky, v tom to je.“
„Co tím myslíš?“
„Myslím, že děláme něco, čemu spousta agentur nevěnuje dost pozornosti. Do detailu řešíme ekonomiku firmy, plánujeme dopředu. Vytváříme roční plány, odhadujeme, jak se budeme vyvíjet. Možná to nezní dost cool, abys to napsala do článku, ale je to tak.“
Co myslíte, je to cool? Rozhodně je to better a nám to pomáhá se rozvíjet.
Každý betterák musí být better
„Jaký byl?“ ptáme se nedočkavě po každém pohovoru s potenciálním betterákem. Zajímají nás tři věci:
- odbornost
- nadšení a chuť se učit
- kompatibilita s ostatními betteráky
Třetí bod se může zdát zbytečný – když je to odborník, může být, jaký chce, ne? Ne tak docela. Kdybyste se betteráků zeptali, co je na Betteru nejlepší, spousta z nich by odpověděla:„Lidi“. Jsme tu jako parta kamarádů. A pro partu pracujete jinak než pro kolegy, na kterých vám nesejde.
Zakládáme si na úzké spolupráci a otevřenosti, rádi se spolu bavíme o projektech, na kterých pracujeme, ale taky o všem ostatním. Nováček, který by nám nesedl svými názory, chováním nebo humorem, by narušil dokonalou symbiózu celého týmu. A že zvládat náš humor občas není jen tak.
Tak snad nám vydrží dalších 14+ let. 🙂
Chcete nás poznat blíž? Přečtěte si: