Jak na better back to school kampaň?
Jak na better back to school kampaň?
Ano, opravdu si s vámi teď, v polovině léta, chceme povídat o návratu do školy! Právě teď je totiž nejvyšší čas finišovat s přípravou kampaně, kterou oslovíte nejen rodiče školáků. Co radí better specialisté? To se dozvíte v dnešním článku.
Pro papírnictví povinnost, pro ostatní skvělá možnost
Back to school kampaň je samozřejmost v oborech úzce souvisejících se školáky a studenty. Pro papírnictví, knihkupectví, obchod s batohy nebo oblečením pro mladé jde o jeden z klíčových momentů roku.
Ale pozor, to, že neprodáváte zboží pro děti školou povinné, ještě neznamená, že toto téma nemůžete využít. Myslete na maminky, které si zaslouží hýčkání v kosmetickém salonu. Myslete na studenty, kteří chtějí začít rok s novým účesem nebo mobilem. Myslete na ty, kdo se stěhují od rodičů na kolej a potřebují základní vybavení, jako je povlečení.
Betteráci radí: Téma „zpátky do školy“ můžete využít i v nesouvisejících oborech, pokud se na něj nenaroubujete násilně. A kdyby to ve vašem případě nebylo na celou kampaň, proč téma nevyužít alespoň do vtipného facebookového příspěvku?
Kdy začít? Dnes…
Kdy spustit letošní back to school kampaň? Na tuto otázku vám nemůžeme dát univerzální odpověď. Co vám ale dát můžeme, jsou vodítka, podle kterých si vhodný začátek vypočítáte sami. Co zvážit?
- Pokud pro vás jde o zásadní bod sezóny, zvažte, kdy běžně začíná nárůst tržeb.
- Pokud návrat do školy není stěžejní téma, zamyslete se, nakolik ho chcete využít. Plánujete velkou kampaň, nebo jen drobnější oživení okurkové sezóny?
- Je vaše zboží něco, co rodiče nebo studenti nakupují s předstihem, případně by mohli, aby si rozložili výdaje?
Sečteno a podtrženo, nejpozdější start kampaně by měl přijít v polovině srpna, kdy se už rodiče vrátili z dovolených a oni i jejich ratolesti začínají myslet na začátek školního roku.
Betteráci radí: Na přípravu myslete dopředu, v praxi může náročnější kampaň znamenat i měsíce příprav.
…a od podlahy strategie!
Odškrtávejte si s námi – toto byste měli mít před spuštěním kampaně nachystané:
- Strategie značky – bez té se neobejdete ani teď, ani později.
- Shrnutí cenové politiky – můžete oslovit slevou? Pokud ne, čím jiným?
- Cílové skupiny – nemusí jít nutně jen o rodiče školáků, myslete i na studenty nebo prarodiče.
- Kreativu kampaně – hlavní sdělení, které rozpracujete do jednotlivých kanálů.
- Kanály, které využijete, a jejich specifika.
Sleva, sleva, sleva?
Sleva není jediná zbraň vaší back to school kampaně. Pokud chcete vyniknout oproti konkurenci, zkuste k tématu návratu do školy přistoupit originálně. Jaké jsou tipy betteráků?
Lenka: „Využijte nové formáty, ideálně pohyblivé a interaktivní, vtáhněte zákazníka do děje. Pracujte s influencery a s příběhem, emocí. Neomezujte se na to, že prodáváte potřeby pro školáky – vždyť pomáháte rodičům vychovat skvělé dospěláky!“
Marek: „Propojte svou komunikaci koncepčně a zařaďte back to school kampaň do celkové komunikace.“
Míša: „Všichni se soustředí na to, že se děti těší do školy. Co to vzít jinak? Zaměřte se na to, jak září zpříjemnit dětem, které se netěší. Nebo oslovte rodiče, kteří se těší, až děti vyrazí do školy.“
Buďte better než konkurence
Vaši letošní back to school kampaň už spolu nachystat nestihneme, ale ta příští může být better. Napište nám a my vám pomůžeme využít marketing na maximum nejen před prvním zářím!