Nový věk videí: Jste na něj připravení?
Nový věk videí: Jste na něj připravení?
Se statickými příspěvky na sociálních sítích si už nevystačíte. Je čas sehnat klapku a vrhnout se do tvorby videí. Proč? Protože…
Fotky jsou pasé, ať žije video
Když chcete na sociálních sítích opravdu uspět, se statickými příspěvky si nevystačíte. Jak to bude za pár let? Nahlédněte s námi do budoucnosti. Podle Cisco Visual Networking bude v roce 2020 video tvořit 82 % celosvětové návštěvnosti na internetu. Tak nezahálejte a vrhněte se do natáčení už teď, ať stihnete otestovat, co na vaše zákazníky funguje.
Pár čísel na začátek…
Tipnete si, kolik videí zhlédnou měsíčně na Youtube čeští uživatelé? Jsou to 2 miliardy! Ty mají na starost 5,2 milionů diváků. A když se podíváme blíže, zjistíme, že každý Čech týdně na Youtube stráví 106 minut. Oblíbený video kanál se tak dostane k 67 % české populace. A to vůbec není málo.
Videa, to ale není jen Youtube. I zástupci Facebooku předpovídají, že v roce 2020 bude až 75 % dat Facebooku pocházet právě z videí.
Mobily vedou
A na čem videa sledujeme nejčastěji? Letos poprvé více než polovinu videí u nás, přesně 56 %, zhlédli uživatelé Youtube na mobilu. Možná to vzhledem k tomu, že s sebou telefony nosíme vždy a všude není překvapující, ale je to poprvé, kdy mobilní zařízení porazila počítače.
Od toho se odvíjí i formát videí – pokud chcete jít s dobou a plánujete sdílet obsah především na Facebooku nebo Instagramu, natáčejte vertikálně. Přesto stále platí, že na mobilech koukáme na kratší videa, zatímco ta delší si pouštíme na počítači.
Betteračka Míša radí: Mějte na paměti to, že na to, zaujmout člověka na Facebooku, máte jen několik málo sekund, přesněji 1,7. Během této doby musíte v divákovi nejen vyvolat touhu vidět video do konce, ale i ukázat, o jakou značku jde.
Návody táhnou
Jsou vaší cílovou skupinou mladí lidé? Pak vás bude zajímat, že až 93 % z nich chodí na Youtube pro návody. Ať už to je tutorial na líčení dokonalých linek, výměny skla iPhonu, nebo ukázka, jak natřít lavičku, jsou právě videa hlavním zdrojem “moudrosti”. Využijte toho.
Betterák Petr radí: Ať už je obsah vašich videí jakýkoli, myslete vždy na jeho propojení se značkou. To by mělo být nevtíravé, ale zřejmé. Vyvarujete se tak často opakované chybě, kterých je marketingová historie plná. Schválně, vybavíte si, na kterou značku byla reklama “Bóbika”?
Buďte autentičtí a využívejte trendy
Pryč jsou časy strojených videí. Pokud nechcete být k smíchu, na nic si nehrajte a nebojte se využívat nejnovější formáty. Ať už jde o 360stupňová videa nebo živá vysílání, testujte novinky.
Betteračka Lenka radí: Dejte lidem vědět, že vaše značka kráčí s dobou, ale nevylámejte si na technologiích zuby, pokud vám opravdu nejsou příjemné. Lepší obyčejné video než úžasná novinka, která nic neříká vašim zákazníkům. Vždy stavějte obsah na tom, že dokonale znáte svou cílovou skupinu. Jedině to se ve finále vyplatí.
Titulky jsou nutnost
Jak často sledujete obsah na svém telefonu se zapnutým zvukem? V práci (ano, všichni to děláme) si ho asi jen tak nepustíte a cestou autobusem nejspíš taky ne. Proto nezapomínejte svá videa vždy opatřit titulky.
Není to jen o Youtube
Youtube v loňském roce získalo novou konkurenci. Instagram spustil svůj vlastní kanál pro vkládání a přehrávání videí. IGTV, jak se platformal jmenuje, je alternativou ke krátkým stories, která na Instagramu mají velký úspěch. Na IGTV můžete vložit až 60 minutové video. Už jste to vyzkoušeli?
Betteračka Míša radí: IGTV je, stejně jako instastory, hodně interaktivní. Dají se sdílet, komentovat nebo přidávat srdíčka, narozdíl od stories ale nemůžete přidat oblíbené doplňky jako jsou filtry nebo nálepky.
Následujte své zákazníky
A v neposlední řadě, buďte tam, kde jsou vaši zákazníci. Ať je to Youtube, Instagram, Facebook, nebo další platformy, zjistěte, kde vaše cílová skupina tráví nejvíc času a podle toho přizpůsobte strategii pro vaši video tvorbu.
Jaké máte zkušenosti s tvorbou videí? Dejte nám vědět do komentářů na Facebooku.
Zajímá vás více o využití videa v reklamě? Čtěte tady.