Stážistka Míša: „Možnosti pro mladé jsou nekonečné”
Stážistka Míša: „Možnosti pro mladé jsou nekonečné”
Naši stážistku Míšu jsme vám představili nedávno v betteráckém magazínu. Dnes vám sama řekne, co se za čtvrtrok u nás naučila, proč se vůbec na stáž přihlásila a jaké možnosti podle ní mají mladí začínající markeťáci. Příjemné počtení! 🙂
Jak dlouho už jsi u nás na stáži?
Tři měsíce – od června.
Mohla bys představit stážový program, přes který ses k nám přihlásila?
Jmenuje se Cesta pro mladé a je to program pro všechny studenty, kteří se chtějí naučit v praktickém životě to, co se učí ve školách. Díky tomuhle programu dostanou šanci, i když nemají moc zkušeností.
Je tohle tvoje první stáž?
Ne, předtím jsem byla v účetní a daňové kanceláři.
Proč ses na stáž přihlásila?
Na tu první kvůli praxi ve škole. Měla jsem pocit, že si musím najít práci jako v účetní oblasti, ale pak jsem zjistila, že účetnictví není něco, co bych chtěla dělat celý život. A tak jsem se rozhodla, že se naučím něco jiného a přihlásila jsem se sem.
A proč ses rozhodla pro marketing?
Protože to je teď velké téma a pro mě je to kreativní oblast. Zatím jsem jen vyplňovala formuláře, to mě nebavilo, chtěla jsem něco vymýšlet. Dělala jsem v rádiu Kiss Hády, kde jsem spravovala Instagram, a vytvářet příspěvky a pracovat s fotkami mě chytlo, tak jsem si říkala, že bych to mohla zkusit dělat i někde jinde. Ale protože jsem neměla praxi, nikde mě nechtěli, a tak jsem si řekla, že zkusím stáž, abych se tyhle věci naučila úplně od začátku.
Jak vypadá tvůj den v Betteru?
No, přijdu, udělám si kafe (smích). Mám přidělené úkoly podle toho, kdo mě má ten den na starosti. Byla jsem u Kuby a u Káji, takže jsem dělala PPCčka a SEO, a teď jsem u Lenky, dělám publikační plány a další věci spojené se sociálem.
Co tě zatím nejvíc oslovilo?
Zatím sociál, protože do něj bych chtěla víc proplout. Bavilo mě všechno, ale SEO je dost technické. Já jsem na škole dělala analýzy, baví mě to, ale chtěla bych dělat něco jiného. V diplomce jsem měla v podstatě jenom analýzy, takže jsem všech tabulek měla až nad hlavu.
Překvapilo tě během stáže něco?
Překvapilo mě, jak Google sleduje, co děláš na internetu, všechno je provázané, prostě Google ví všechno (smích).
Co nejzajímavějšího ses tu naučila?
Určitě kampaně na Googlu a tvorbu obsahových strategií a publikačních plánů. To, že nejde na blog nebo sítě přispívat, jak mě zrovna napadne, musí být plán, všechno se musí připravovat dopředu a schvalovat.
Budeš se chtít v marketingu uplatnit i v budoucnu?
Ráda bych. Doufám, že mi stáž pomůže najít práci v marketingu. Samozřejmě se budu vzdělávat dál, protože 3 měsíce nejsou tak dlouhá doba, a doufám, že se někde uchytím.
Jaká je z tvého pohledu atmosféra v Betteru?
Skvělá, úžasná, nejlepší (smích)! Líbí se mi, jak si všichni pomáháte – jeden něco řekne do kanceláře, druhý mu z druhého konce kanceláře odpoví. Vždycky jsem byla v kolektivu starších lidí, se staršími paními, se kterými si nemáš moc co říct, pokud nepečeš dvě buchty týdně a nevaříš a neuklízíš tolik jako ony. Ale tady jsme všichni podobně staří, tak je to super.
Jaké jsou podle tebe možnosti pro mladé lidi, kteří chtějí začít s marketingem?
Myslím si, že nekonečné, protože je to strašně velký prostor pro rozvoj, a když člověk chce, najde si spoustu možností, jak do toho vstoupit. Jako já: chtěla jsem, a tak jsem si našla možnost, jak do marketingu proplout.
A jaké jsou možnosti se naučit se základy?
Obrovské, protože na internetu je kupa stránek, kde základy jsou, sama jsem četla spoustu e-booků, návodů a článků. Ale je to něco jiného, když to člověk čte a když to pak zkouší tady naostro, může si všechno proklikat, má ke všemu přístup, to si člověk sám doma nezkusí.
Jak by měl podle tebe postupovat někdo, kdo chce s marketingem začít?
Pokud je to student, tak nejlíp přihlásit se na stáž, protože to je nejlepší start. Tady se člověk všechno naučí, všechny základy, které potřebuje, aby mohl pokračovat dál a aby si ujasnil, co chce dělat. Vy jste mě tu naučili od všeho něco a já se můžu rozhodnout, co konkrétně chci dělat. Protože marketing je hrozně široký pojem, nejde vědět všechno.
Myslíš, že využiješ i znalosti z jiných oborů, než toho, kterému se budeš v budoucnu věnovat?
Určitě! Všechno je provázané, proto jsem ráda, že jsem do všeho mohla nakouknout. Kdybych znala jenom část, nevěděla bych, proč dělám to, co dělám, a k čemu to je. Takhle se mi všechno spojí v celek.