Učte se od vítězů Fénix Content Marketing 2017
Učte se od vítězů Fénix Content Marketing 2017
S kolegyní Bárou jsme se vydaly do Prahy na slavnostní vyhlášení 4. ročníku soutěže Fénix Content Marketing. Co jsme si odsud odnesly? Především inspiraci, ze které můžete čerpat i vy.
Odborná porota složená ze čtenářů, šéfredaktorů, tvůrců a profesionálů vybrala vítěze 13 offline a online kategorií, my se zaměříme pouze na dvě z nich: Sociální profil a kampaň na Facebooku a Webové stránky. Shrneme si, co vítězné projekty spojuje a čemu se od nich při tvorbě vlastního obsahu můžete přiučit.
Sociální profil a kampaň: Facebook
První místo v této kategorii obsadila kampaň Ria – Nemusíš výrobce dámských hygienických potřeb Hartmann – Rico. Na druhé příčce se umístila facebooková stránka českého McDonald’s a trojici vítězů doplnil virálně laděný Fear The Walking Dead Prank společnosti AMC Network.
Všechny (a nejen tyto) projekty se mohou pochlubit zajímavým obsahem a především perfektně zvládnutou komunikací s cílovou skupinou.
Stačí pár minut strávených na vítězných profilech a je jasné, že tvůrci obsahu se dokázali perfektně vžít do role svého fanouška a píšou přímo pro něj. Je to třeba žena, které leze na nervy, že se téma menstruace v reklamách věčně tabuizuje, nebo teenager, který si k hladovému okýnku rád zajde pro burgr za pár kaček.
Jak to dělají Fénixové aneb Poučte se:
- Ria ve své kampani na rovinu mluví o tom, jak se ženy při menstruaci opravdu cítí, a zároveň si z toho dokáže dělat legraci. Na známé téma přináší neotřelý pohled, což cílová skupina oceňuje.
- McDonald´s se může pochlubit ukázkově sjednocenou komunikací v reakcích na komentáře: na nenávistné komentáře reaguje s humorem a nebojí se do “haterů” rýpnout, protože dokonale zná svou cílovou skupinu a ví, že se ho fanoušci rádi zastanou.
Webové stránky a blogy
První místo v této kategorii udělila porota lifestylově pojatému blogu společnosti Tchibo. Druhé místo si ukořistila kampaň O2Sport. Na třetím místě se potkaly dva projekty: web SmartCity: Cesta za lepším životem ve městě (zadavatelem je ČEZ) a projekt Ecofuture.cz, který si objednal E.on ČR.
Opět zmíním cílovou skupinu, kterou musíte dokonale znát, pokud chcete vytvářet kvalitní obsah. Od obyčejného návodu, jak uvařit dobrou kávu, až po reportáž z Ligy mistrů pište zkrátka obsah, který uživatelům pomůže a zajímá je.
Když víte, pro koho píšete, můžete ho bavit, vzdělávat, pomáhat mu najít to, co hledá. Tento přístup vaši zákazníci jistě ocení víc než nic web přecpaný klíčovými slovy.
Jak to dělají Fénixové aneb Poučte se:
- Tchiboblog nabízí čtenářům pestrý obsah: od receptů na makronky po rady, jak ekologicky prát. Na první pohled byste tu nenašli jediný Tchibo produkt nebo okatou reklamu. Blog nepůsobí komerčně a právě díky tomu si jej tolik lidí oblíbilo. Jednička s hvězdičkou za budování značky!
- O2Sport dává divákovi přesně to, co tu hledá: výsledky sportovních utkání a sportovní správy. Web si na nic nehraje, je plně podřízený cílové skupině, pasují sem i trochu bulvární titulky. Prostě projekt vystavěný návštěvníkovi na míru.
Rádi bychom poděkovali svému klientovi, festivalu Smetanova Litomyšl, se kterým jsme se do soutěže přihlásili. Pro minulý ročník festivalu jsme vypracovali strategii sociálních sítí a také jsme festivalové sítě spravovali. A za co to poděkování? Za to, že se klient nebál jít s námi do něčeho nového a přistoupit ke komunikaci se svými fanoušky originálně a jinak než ostatní festivaly.
Začněte pro své zákazníky vytvářet obsah jako Fénixové! V Betteru vám s tím rádi pomůžeme. Napište nám.